mardi 15 avril 2014

Viineilemässä

Viime viikolla mulla oli yksi vapaapäivä ja se kului mieluisissa merkeissä viinin maistelun parissa. Olin kerrankin cityssä muun kuin työn merkeissä ja päädyttiin kiertelemään Surry Hillsin korttelissa. Täällä sijaitsee myös mun työpaikka. Joka paikassa näkyy muodikkaita putiikkeja, kivoja kahviloita ja ravintoloita. Me päädyttiin alkupaladrinkeille The Wineryyn, josta olin lukenut hyviä arvosteluja jo aiemmin.

 Saavuttiin hyvään aikaan illan tullen jolloin puutarhaosion tuhannet ihanat valopilkut syttyi valaisemaan maisemaa. Tai oli niitä ainakin aika monta.

 Silloin oli vielä leppoisan viileä joten valitsin argentiinalaista Torrentes Jedi-valkoviiniä, joka olikin mainio valinta. Erittäin hedelmäinen, raikas ja hyvän hapokas viini. Onpa muuten hassua kuvailla viiniä suomeksi!

Vähän aikaa piti hapuilla kunnes sain muka huomaamattomasti lipsautettua että tilattaisko juustoa. Mun juustohulluus on noussut täällä ihan uusiin ulottuvuuksiin, varmaan sen tähden ettei sitä tahdo löytyä ikinä mistään. Olen testannut jo monen paikan juustolautasta ja multa löytyy suunnilleen arviointivihkonen jokaisen paikan valikoimasta. Ranskassa en muista melkein koskaan ottaneeni esim. ravintolassa juustoa vaan aina tilasin jälkkärin ja vedin sitten sitä juustoa ihan kotona. No ei täältä löydy kaupasta kun jotain cheddaria ja olen ihan hätää kärsimässä.

 Sattuneesta syystä kävi vielä niin että seuraavana päivänä samassa paikassa järjestettiin espanjalaisten viinien maistelutilaisuus. Järjestänä toimi myös meidän ravintolan viinintoimittaja joten kävin siellä katselemassa ja maistelemassa josko löytyisi jotain uutta meidän valikoimaan. 

Nämä Espanjan aarteet oli aika lailla mun mieleen, mutta voitte kuvitella kuinka paljon viinin tuonti tänne asti maksaa veroineen sun muineen. Monet oli mielettömän maukkaita, mutta löydettiin vaan yksi uusi sherry valikoimaan. Täällä on muuten sherryt aika suosittuja, sekä kuivat alkujuomaksi että makeat jälkkäriä varten. Itse en ole pahemmin sherryihin tutustunut aiemmin, onko teillä jotain kokemusta? Ostaako joku Suomessa tai teidän kotimaassa sherryä?

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire